Steam на Линуксу, али стварно

Има више од две године од како се спекулише да ли ће и када ће Valve направити Steam за Linux. Још дуже времена је већ могуће кроз WINE потерати и Steam и нешто игара (на првом месту Counter Strike), али преко емулатора. И кад смо средином прошле године дошли до гласине како је Valve пустио буву да не размишља о пунокрвном клијенту за пингвине, у току те 2011. године оформљен је развојни тим Valve Linux због кога је ових дана кренула лавина текстова и салве радости јер пунокрвни Steam за Линукс, заједно са популарном игром Left4Dead 2 до краја године стиже на Убунту Линукс, у пуном издању.

Steam клијент на Линуксу покренут кроз WINE
Steam клијент на Линуксу покренут кроз WINE

Наиме, компанија Valve већ неко време као основу за игре засноване на машини Source, те на више интерних серверских машина, кориси 64битни Убунту сервер, а и сам Гејб размишља о пребацивању система за дистрибуцију игара Steam и машину за игре Source на Линукс (ко је рекао Valve играчка конзола?!).

Имајући у виду да Линукс није само Убунту, Валвеовци су свесни тога најавили подршку и за друге популарне дистрибуције, али је на првом месту Убунту као плодно тло за тестирање са огромним бројем корисника.

Још увек ни клијент ни поменута игра нису доступни обичним, смртним пингвинима, али ће бити чим клијент буде садржао све могућности оригинала са прозора, и када „Остављени мртвима, други пут“ буду оптимизовани за глатки рад на OpenGL-u. Ускоро ће бити пуштена интерна бета верзија клијента са циљем да се сагледају утисци о аутоматској надогардњи и компатибилности, а кажу да ћемо ми остали моћи да се играмо до краја године. Да им верујемо?

Ако се осврнемо на лето за нама, не изненађује чињеница да је најпопуларнији софтвер у Убунту центру управо сет игара – LIMBO, Bastion, Amnesia: The Dark Descent, Braid и Oil Rush. Не пише нам се добро; ускоро ћемо наше пингвинске машине, слабашне за игре али јаке за програмирање и мултимедију, морати да мењамо за много јаче наследнике способне да врте пуно одличних наслова из индустрије забаве.

Ја играч на Steam-у

Убио сам џим Гибса у клоњи „Мртвог центра“
Убио сам џим Гибса у клоњи „Мртвог центра“

Објављено од стране

Александар

Самостални веб програмер. Дугогодишње искуство у развоју веб софтвера коришћењем WordPress, PHP, jQuery, HTML5, CSS3 (SASS/LESS).

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *